[oberlist] MD* call/edu: Академия де Музикэ, Театру ши Арте Пластиче анунцэ конкурс репетат

Vladimir US vladimir at oberliht.org.md
Wed Aug 31 12:16:19 CEST 2011

Stimata dna Melnic,

din cite am observat din anuntul plasat pe site-ul http://amtap.md/,
institutia condusa de dvstra, AMTAP, duce lipsa de studenti.
in acel moment am hotarit sa traduc anuntul in лимба
молдовенеаскэ, astfel incit acesta sa devina cit mai
accesibil si sa ajunga la cit mai multa lume si, sper, ca pina pe 6
septembrie sa aveti suficienti candidati pentru locurile ramase
libere, inclusiv cele oferite contra plata.

In alta ordine de idei tin sa va informez ca in ultimii 6 ani de zile,
din 2006, plasam la AMTAP (blocurile I, II, si III din Chisinau)
anunturi de participare, burse, ateliere, evenimente de arta si multe
alte informatii utile pentru studenti si tineri artisti, insa, din
pacate, in toti acesti ani nu am vazut 5 studenti de la AMTAP sa se fi
implicat in careva activitati extracurriculare oferite de putinele
organizatii de arta de la noi care promoveaza arta contemporana.
Sa admitem ca nu vor studentii AMTAP sa mearga la biblioteca (care se
afla in acelasi cartier cu AMTAP-ul, str. Banulescu-Bodoni 5), nici la
evenimente de arta contemporana, bine, poate e de inteles, nu au timp
pentru ca le este supraincarcat programul sau poate e costisitor sa te
deplasezi cu transportul publc prin Chisinau.
Dar uitati-va in jur, in ce hal s-a transformat orasul acesta! Cine
credeti ca face design-ul panourilor publicitare din Chisinau,
vitrinelor de la magazine, cine proiecteaza fatadele cladirilor
acoperite cu termopane, bancile din parcuri, statiile de troleibuz,
tablourile kitsch din interiorul hotelurilor sau cafenelelor, uitati-
va in jur si spuneti-mi va rog cine le face pe toate astea daca nu
absolventii AMTAP si celorlalte institutii de invatamint superior din
RM?
Si pentru ca toata lumea nedumerita evita sa va adreseze anume aceasta
intrebare, o adresez eu.
Si inca o intrebare, cind in viitorul apropiat s-ar deschide un
'cabinet' de arta contemporana (pentru ca facultate presupun nu a fost
posibil de deschis in ultimii 20 ani) la AMTAP?, poate ca odata cu
deschiderea unui nou spatiu, cit de mic, s-ar schimba si lucrurile
spre bine?
sint si eu indignat de situatia creata (de altfel cum si multa alta
lume) si la fel as dori explicatii.

cu respect,
Vladimir Us.