[Oberlist] 2010: LEGEA CINEMATOGRAFIEI RM (DRAFT)

US Vladimir us_v at hotmail.com
Sat Mar 5 18:27:18 CET 2011

Daca e sa privim tot spre Romania, se poate usor observa o activizare a scenei independente de acolo, de prin 2004 (datorita asociatiei ECUMEST), fapt care a accelerat multe reforme in sectorul cultural din RO, inclusiv in privinta finantarii culturii. Astazi, ei si-au creat inca o structura care se numeste Coalitia Sectorului Cultural Independent din RO prin care se incearca imbunatatirea unor programe de finantare din RO precum este Programul CANTEMIR, spre exemplu.
Ceea ce ne lipseste noua, aici, este un organ/structura/initiativa reprezentativa pentru putinele asociatii independente din MD, insa credibila si care ar putea media intre ONG-urile mici si Ministerul Culturii - asta ar fi o solutie efectiva si relativ usor de organizat - se cere doar sa ne organizam noi intre noi, cei din sectorul independent. Aceasta ar fi cea mai potrivita si putin costisitoare modalitate de lobby la stat.
Evident, obiectul ar fi nu doar crearea unei noi legi ai cinematografiei, dar operarea unor schimbari majore in politica culturala de la noi, prin promovarea unor prioritati in dezvoltarea culturala si prin punerea in functie a unui mecanism de distributie de fonduri, la care sa poata aplica toata lumea (crearea fondului culturii fiind si acesta unul din obiective).
In contextul integrarii europene, Ministerul Culturii va fi nevoit sa includa experti din afara lui, si ar fi bine de pe acum sa-i propunem o modalitate prin care acesta ar putea integra expertiza pe care noi o avem, fiecare in domeniul/specialitatea lui.
ce ziceti de asta?v.
-- artist&curator
http://oberliht.com. . . . . . . . . . .https://lists.idash.org/cgi-bin/mailman/listinfo/oberlistportal informational pentru arta si cultura din Moldovainformation gateway for arts and culture from Moldova