[oberlist] [ARTPLOSHADKA] Interviu cu fotograful Dorin Goian / Интервью с фотографом Дорином Гоян.

artploshadka portal despre artă si cultură artploshadka at gmail.com
Sun Jan 8 12:50:51 CET 2012

> *Речь пойдет о  молдавской документальной фотографии. Почему сегодня мало
> говорят об этом жанре и выставок почти нет. Многие знают  трендовые имена в
> коммерческой, свадебной, салонной фотографии и почему мы так мало знаем о
> документальной фотографии.   Может быть, потому что нам не хочется видеть
> правдивое отражение реальности с ее бедностью и безнадежностью или может
> быть нам нравиться жить придуманном пригламуренном мире. Сегодня в гостях у
> Артплощадки  молдo-канадский фотограф Дорин Гоян.*

**

*Fiodorova** **Tatiana**:** Дорин, я знаю, что ты фотографией стал
заниматься относительно недавно, что повлияло на твой выбор. Почему именно
документальная фотография тебя увлекла. Я знаю, что ты учился
фото-журналистике в Канаде, расскажи, чему вас учили там и почему ты
вернулся в Молдову.*

*Dorin Goian:** Prima facultate pe care am absolvit-o in 1998 este ASEM,
specializarea turism, servicii hoteliere. Am început să fotografiez la o
vârsta destul de matura – 30 ani. Punctul culminant în decizia de a alege
fotografia îl consider locul nasterii **-** Republica Moldova, care după
declararea independenţei a ajuns cea mai săracă ţară din Europa şi se
menţine stabil pe acestă poziţie. Înainte de a emigra în Canada, am
călătorit mult prin satele Moldovei cu aparatul de fotografat în mână şi
cred că anume atunci s**-**a trezit in mine fotograful social-umanitar,
văzând in ce condiţii trăiesc oamenii.*

*În Canada am ajuns în 2006 şi anume acolo am studiat la facultatea de
fotojurnalism timp de doi ani, a fost cea mai bună perioadă din aproape 5
ani pe care i-am petrecut în Canada, unde într-adevăr m-am integrat in
societate şi am învăţat multe lucruri anume despre jurnalism, ce înseamnă
fotografie documentară, cum se face un fotoeseu sau o foto-istorie, care-s
particularităţile şi tendinţele fotoindustriei mondiale, cu toate ca eu
consider că fotografia nu este legată de teorie, ci mai mult de practică.*

   продолжение интервью http://artploshadka.wordpress.com

ARTPLOSHADKA- portal despre artă si cultură

artploshadka.wordpress.com

artploshadka at wordpress.com