[oberlist] MD* CHISINEU: Turul situaționist al Chișinăului cu Pierre Morel

Vladimir US vladimir at oberliht.org.md
Wed Feb 6 05:32:24 CET 2013

http://chisineu.wordpress.com/2013/02/05/turul-situationist-pierre-morel/

Oare a existat Chișinăul înainte de mine? Nu știu, nu cred…
Desigur au fost niște semne, niște pictograme pe hartă, dar orașul
cum este acuma, eu l-am ctitorit și este orașul meu. Și de fiecare
dată cînd mai fac o plimbare prin el, îl mai organizez și-i mai
întregesc geografia și istoria.

De cînd l-am adus la existență am înțeles că Chișinăul este o
prințesă fără prinț. Nu neg că este capitala țării. Cine ar
putea contesta acest fapt, dacă se știe că anume statutul de
capitală a permis să se ridice aici cele mai urîte edificii din
spațiul danubio-carpato-pontic? Am integrat și acest parametru în
planurile mele și este prevăzut ca racheta care servește de sediu la
președinție să pornească spre Alfa Centauri cînd se va dovedi că
nici o formă de viață nu există acolo și cu rezerve de combustibil
care să nu permită returul pe Pămînt. Dacă e să vorbim de
primărie – nu există așa ceva la Chișinău. Într-adevar este o
clădire, tip casă de modă de pe vremuri, care se pretinde primărie,
dar nu are nimic serios, și nu se simte să aibă «locatar». Pentru
că de regulă un primar este un om cu caracter, cu proiecte, cu excese
chiar, care imprimă personalitatea sa orașului pe care îl
guvernează. Nimic asemănător la Chișinău, așa că am mîinile și
imaginația libere.

citește în continuare: http://chisineu.wordpress.com/2013/02/05/turul-situationist-pierre-more
l/

- – -
acest text a fost scris în urma Turului situaționist al Chișinăului
organizat la inițiativa lui Mikheil Svanidze în cadrul proiecutului
SPACES: Centrul Civic al Chișinăului – cinema în aer liber:
http://chisineu.wordpress.com/2012/08/24/situationist-tour/

Vladimir US

CHIOSC   |   curator

http://chiosc.oberliht.com
http://plic.oberliht.com
http://chisineu.wordpress.com
http://bucuresti68.wordpress.com
http://www.facebook.com/Oberliht

Proiectul CHIOSC este realizat cu suportul financiar al Fundatiei
Culturale Europene http://www.eurocult.org

--
Moldova Young Artists Association "Oberliht"
http://oberliht.com

tel/fax:	+ (373 22) 286317
email: 	vladimir at oberliht.org.md
portal informational pentru arta si cultura din Moldova
information gateway for arts and culture from Moldova