[oberlist] MD* CHIOȘC AIR: Hajnalka TULISZ și Chiara DAZI în rezidență – prezentare proiectelor / KIOSK AIR – final presentation, 07.05.2015, 19:00

Vladimir US vladimir at oberliht.org.md
Tue May 5 21:49:09 CEST 2015

http://chiosc.oberliht.com/2015/05/05/tulisz-dazi/

- – – scroll down for English – – -

RO
– – – – -

CHIOȘC AIR: Hajnalka TULISZ și Chiara DAZI în rezidență –
prezentarea rezultatelor finale
7 mai 2015, ora 19:00
APARTAMENT DESCHIS
str. București 68/1, Chișinău

Hajnalka TULISZ

“Casa Ecce”

De mult timp îmi doream să încerc o situație cînd și cele mai
elementare nevoi cu greu pot fi satisfăcute. Cu cît mai tare mă
deprind cu confortul, cu atît mai vulnerabilă devin.
Știu că acest experiment – a trăi într-o copie micșorată a unui
apartament, cînd ești expusă ziua și noaptea – înseamnă totuși
destul confort și siguranță. Poate că acesta e și motivul
contradicțiilor care apar între acțiunile mele ca “artă de a
produce deșeuri” și a locui ca “arte povera”.
La sfîrșitul perioadei voi prezenta o documentare foto și video sub
forma unei “expoziții de apartament” și voi surprinde șoferii
care își parchează mașinile în acel spațiu cu o amintire
specială.

Chiara DAZI

Obiectul meu de studiu în Moldova ține de lumea fotbalului:
cluburile, reprezentarea lor și funcțiile de a fi (sau a nu fi) un
pol de aglomerare; suporterii, încrederea lor și sensul reflectat.
Experința mea de fotograf vizează noțiunea de apartenență la un
loc sau grup, de împărtășire – a unei pasiuni, viziuni sau unui
trecut, pe care le vizualizez concentrîndu-mă pe relațiile umane în
și cu contextul lor.
Voi prezenta experiențele mele despre partidele de fotbal pe care le-
am vizitat în orașele din Moldova și voi colecta într-un mod
interactiv din partea publicului prezent istorii și informație despre
tematica cluburilor, caracterele și legendele lor. Alăturăți-vă
mie și intrați în joc!

– – –

CHIOȘC – program de rezidență pentru artiști
Programul CHIOȘC de rezidență pentru artiști încurajează crearea
unor lucrări noi, produse în raport cu contextul și realitățile
locale. El oferă posibilitatea de a explora diferite probleme ce se
referă la situația Moldovei în general și de a analiza procesele
care modelează astăzi spațiul public al Chișinăului.
http://chiosc.oberliht.com/air

- – -

Acest eveniment este parte a programului de rezidență CHIOȘC
organizat în cadrul proiectului Conectînd Cultura, Comunitățile și
Democrația susținut de Fundația Culturală Europeană. Adițional
proiectul este susținut de Studio Asociația Tinerilor Artiști din
Budapesta și Ministerul Culturii al Republicii Moldova.

EN
– – – – -

KIOSK AIR: Hajnalka TULISZ & Chiara DAZI in residency – final
presentation
May 7, 2015, 7 pm
FLAT SPACE
Bucuresti str. 68/1, Chisinau

Hajnalka TULISZ

“Ecce Home

For a long time I have wanted to try a situation when it is difficult
to satisfy even the most elementary needs. The more I take the comfort
for granted the more I am vulnerable.
I know that this experiment – to live in a tiny replica of an
apartment and more or less to be visible day and night – means still
high comfort and safety. Perhaps this is the reason for the
contradictions, which appear between my actions as “art of wasting”
and my living as “arte povera”.
At the end of this residency I will show photo and video documentation
in a kind of “home exhibition” and surprise the parking drivers
with a special souvenir.

Chiara DAZI

My research in Moldova focuses on the football world: the clubs, their
representation and functioning -or not- as a gatherer; the supporters,
their faith and reflected meaning.
My photographic practice is concerned with the notion of belonging -to
a place or group, and of sharing -a passion, vision or past, which I
visualise by concentrating on the human relationships in and with
their context.
I will present my experiences around the football games in Moldovan
cities I visited and will interactively collect stories and
information on the topic of clubs, its caracters and legends from the
attending public. Join me and be part of the game!

- – -

KIOSK AIR program
KIOSK artist in residency program encourages creation of new work in
relation to the local context and reality. It offers the opportunity
to explore various issues that relate to Moldova’s situation in
general and to analyze the processes that shape Chisinau’s public
space today.
http://chiosc.oberliht.com/air

- – -

This event is part of KIOSK artist in residency program organized in
the frame of Connecting Culture, Communities and Democracy program
supported by the European Cultural Foundation. Additionally, it
receives support from the Studio Young Artists’ Association in
Budapest and Ministry of Culture of Republic of Moldova.

Vladimir US

CHIOSC   |   curator

http://chiosc.oberliht.com
http://zpatiu.wordpress.com/
https://chisinaulcivic.crowdmap.com/
http://chisineu.wordpress.com
http://bucuresti68.wordpress.com
http://plic.oberliht.com
http://www.facebook.com/Oberliht

Proiectul CHIOSC este realizat cu suportul financiar al Fundatiei
Culturale Europene http://www.eurocult.org

--
"Oberliht" Young Artists Association
http://oberliht.com

tel/fax:	+ (373 22) 286317
email: 	vladimir at oberliht.org.md
portal informational pentru arta si cultura din Moldova
information gateway for arts and culture from Moldova