[Oberlist] RO* Dan Perjovschi la Studio Protokoll

oberlist mailing list ober la emdash.org
Joi Dec 13 16:55:45 CET 2007

--
Moldova Young Artists Association "Oberliht"
http://www.oberliht.org.md
.   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .
portal informational pentru arta si cultura din Moldova
information gateway for arts and culture from Moldova

---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: Nettime-ro Digest, Vol 57, Issue 12
From:    nettime-ro-request la nettime.org
Date:    Thu, December 13, 2007 13:17
To:      nettime-ro la nettime.org

Message: 5
Date: Wed, 12 Dec 2007 15:27:50 +0100
From: "Attila Tordai-S." <atordai la mail.dntcj.ro>
Subject: [Nettime-ro] vineri, ora 18, Dan Perjovschi la Studio Protokoll

Studio Protokoll in colaborare cu revista IDEA arta + societate prezinta

REZISTENTA CULTURALA

un proiect de

DAN PERJOVSCHI

Vernisaj: vineri, 14 decembrie, ora 18:00

Expozitia este deschisa in perioada 14 decembrie 2007 - 14 ianuarie, 2008,

luni-vineri, intre orele 10:00-16:00

Adresa: str. Dorobantilor, nr.12, Cluj , Tel.: +40 264 594634, Fax:
+40264431603

Mi-a placut intodeauna sa contrazic sau sa intoc pe dos lucrurile. Am
facut unul din cele mai plictisitoare performance-uri, cind mi-am tatuat
Romania pe umar. A fost si unul din cele mai lungi perfomance-uri din
toate timpurile, pentru ca a durat zece ani, contrar la ce se spune despre
performance: ca e un gen de arta trecator... Proiectul pentru Studio
Protokoll este extrem de precis si extrem de specific: iau bani de la
profit si dau la non-profit.
Rezistenta Culturala este exact ceea ce spune ca este. Cum rezistam intr-o
lume a profitului? Cum rezistam cultural in afara pietei de arta sau, cel
putin, cum facem sa nu fim condusi de piata? Ma intereseza baza polemica
a proiectului (ce-i aia non-profit, ce-i aia piata, banii corup sau ajuta?
etc.), dar ma intereseza mai mult sa afirm ca este datoria artistului sa
sprijine (prin orice mijloace) ceea ce i se pare important. Rezistenta nu
inseamna retragere in munti; in definitia mea inseamna iesit la bataie.
Teoria este interesanta, dar nu ajuta la nimic daca nu are solutii
practice. Prin Rezistenta Culturala eu afirm o solutie: daca contextul
este neprietenos si nu ofera solutii, atunci trebuie sa gasim alte surse
si alte strategii ca sa existam.* (Dan Perjovschi)

*Extras din discutia dintre Dan Perjovschi si Attila Tordai-S., purtata cu
ocazia expozitiei Rezistenta Culturala la Studio Protokoll

Expozitia Rezistenta Culturala este ultima dintr-un sir de proiecte
prezentate de Studio Protokoll in colaborare cu revista IDEA arta +
societate.

Proiectul a fost sprijinit de: IDEA design + print, Editura Koinonia