[Oberlist] ARTIStudio Comunicat de presa „FAMILIA MEA”, EXPOZITIE MULTIMEDIA: FOTOGRAFII, LUCRARI GRAFICE , PROIECTII DESEN ANIMAT, VIDEO

Larisa Glinca artistudio2008 la gmail.com
Lun Oct 6 10:06:44 CEST 2008

AO ARTIStudio
ChiƟinău, str. T.Vladimirescu 1/1
Republica Moldova MD2024
tel.(003732) 446499
gsm. 069 36 72 02
e-mail: lariglinca la yahoo.com

COMUNICAT DE PRESA

„FAMILIA MEA", EXPOZITIE MULTIMEDIA: FOTOGRAFII, LUCRARI GRAFICE , PROIECTII
DESEN ANIMAT, VIDEO

Asociatia ARTIStudio din Chisinau verniseaza la 7 octombrie curent, in sala
de lecturi a Bibliotecii „Onisifor Ghibu", cu incepere de la ora 15.00, o
expozitie multimedia: 25 fotografii Ɵi 22 lucrari grafice cu proiectii ün
premiera a 3 filme in desen animat, video realizate de tineri intre 5-25
ani.

Evenimentul expozitia multimedia, este organizat in scopul promovarii
drepturilor copilului - dreptul la familie, obiectivul fiind o componenta a
proiectului „FAMILIA MEA" finantat de Agentia Elvetiana pentru Dezvoltare si
Cooperare in Moldova si Fundatia Terre des Hommes. Acesta prevede
participarea activa a tinerilor la ridicarea nivelului de constientizare a
consecintelor negative ale migratiei asupra intregii societati, in special
asupra copiilor si a tinerilor, – prin implicarea a 20 copii si tineri in
producerea filmului cu desen animat, 40 de tineri vor valorifica tema
proiectului prin fotografie, 20 tineri vor participa la editarea
materialelor video cu ajutorul tehnologiilor.

Familia trebuie sa reprezinte un fundament pentru cresterea armonioasa a
copilului.
Ar fi absurd sa se creada ca se poate trage o linie clara de demarcare intre
copil si familie, or, mediul cel mai prielnic pentru dezvoltarea copilului
il constituie propria lui familie

Statisticile arata ca circa 177 mii de copii moldoveni sunt afectaĆŁi de
migratia peste hotare a parintilor lor. In ultimii ani, numarul copiilor
care cresc fara ambii parinti s-a dublat, reprezentind acum circa 30% din
totalul minorilor ( UNICEF Moldova).

Pornind de la aceste realitati, la 7 octombrie sunt proiectate 3 filme in
desen animat, video realizate de copii si tineri cu virsta 5-25 ani:
„Puisorii" versurile Grigore Vieru, au desenat - Arina Colibaba 5 ani,
Amanda Farah 9 ani, Vlada Chihai 5 ani, Nichita Suhin 5 ani, „Nimeni nimeni
singur nu-i" versurile Ion Hadarca, desene - Victoria Loghin 11 ani, Mihaela
Cirja 11 ani, Vasile Scutaru 14 ani, Sanda Zahar 14 ani s.a.„Paper Dream"
relizatori -Arteom Cebanu, Victor Bivol, Ion Festicanu s.a. este inaugurata
o expozitie de fotografii si lucrari grafice dedicata familiei. Tinerii care
au participat la Atelierul foto din cadrul Proiectului „Familia mea" au
selectat 25 de fotografii realizate in cadrul unor tabere de creatie unde pe
langa realizarea unor fotografii, participantii au invatat si elementele
fotojurnalismului comunitar.

Autorii proiectului si-au propus sa le ofere tinerilor diferite cunostinte
si abilitati necesare pentru libera exprimare a opiniei prin intermediul
filmului cu desen animat, al fotografiei si al tehnologiilor digitale,
pentru promovarea dreptului la familie.
In cadrul atelierelor „Film cu desen animat", „Fotografie" si „Tehnologii
multimedia" dominanta a fost „formarea mentalitatii creativ-pozitiva a
tineretului in ideea solutionarii problemelor sociale si a celor ce tin de
respectarea drepturilor copilului"

In context, este remarcabila opinia lui Victor Bivol, care si-a exprimat
parerea personala in cadrul unui interviu: „Sper ca prin intermediul
filmelor in desen animat, create la ARTIStudio, dar si al filmelor video si
al lucrarilor grafice, pe care le-am realizat aici, am contribuit in masura
posibilitatilor la promovarea dreptului la familie . Cred ca multi oamenii
vor cugeta mai mult asupra problemei dupa ce vor vedea lucrarile noastre."
Chisinau, 7 octombrie 2008

Larisa Glinca, director Asociatia ARTIStudio
Tel: 446499, 069367202

--
Cu cele mai bune urari,
Echipa Artistudio

Mai multe informații despre lista de discuții oberlist