[Oberlist] Fw: "Tara povestilor", 2009

igor mocanu hierorfeu at yahoo.com
Mon Jun 1 14:46:44 CEST 2009

From: Vladimir BULAT <vbulat la gmail.com>
Subject: "Tara povestilor", 2009
Date: Monday, June 1, 2009, 5:30 AM

Filmul pe care de multa vreme il anunta Natalia Morari, produs de gandit de Chiril Lucinschi jr. si Natalia Morari:

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=3919399&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=00ADEF&fullscreen=1

In sine ideea de a arata in paralel soarta catorva familii din Moldova, Romania si Danemarca mi se pare salutara! Naratiunile se desfasoara alternativ, si ne dam seama de cat de diferite sunt sortile acestor familii, diferente datorate de regimurile politice distincte dar si - iar lucrul asta mi se pare interesant de discutat -- mai ales, de diferentele de mentalitate, de educatie si spirit civic. Astfel de proiecte merita sa aiba o difuzare cat mai ampla, in interiorul unor grupuri de discutii, forumuri, si poate chiar sa fie propuse la diverse festivaluri de film documentar. Caci alaturi de mai multe incercari din ultmii ani (iar Podul de flori a lui Thomas Ciulei este si el un punct de plecare!), si aceasta realizare (filmul Tara povestilor) trebuie considerata o buna platforma spre a intelege metamorfozele prin care trece lumea, si nu neaparat la nivel global, caci despre aceasta discuta cam toata planeta, ci anume acea lume periferica, oarecum
 izolata, traditionala si traditionalista...

Pot sa spun ca m-am bucurat sa descopar relatarea familiei Pacuraru, din Poaiana Aiudului, mi s-a parut cu atat mai interesanta cu cat chiar sunt un consumator al branzeturilor "La Colline", pentru care ei furnizeaza materia prima, adica laptele de capra! In materie de chevre, acesta este cel mai serios producator din Romania. Sa dea bunul Dumnezeu ca si Moldova sa aiba parte de astfel de intreprinzatori, caci Danemarca ii are deja, si asta de mai multa vreme! Filmul merita vazut integral, caci are o logica interna care se dilueaza daca e urmarit secvential...

vizionare placuta!

vladimir
--
"...Isus a zis: când veţi auzi de războaie, şi de zvonuri de războaie, să nu vă tulburaţi, căci trebuie să fie aşa, dar încă nu va fi sfârşitul. Şi se va ridica neam peste neam şi împărăţie peste împărăţie, vor fi cutremure pe alocuri şi foamete şi tulburări vor fi. Iar acestea sunt începutul durerilor. Luaţi seama la voi înşivă." (Matei, 24, 7-9).

http://ochiuldeveghe.over-blog.com

http://manastiri-basarabene.over-blog.com/

http://moara-rosie.blogspot.com/

http://iulia-a-von-gheiking.over-blog.com/