[Oberlist] Lansare de carte - Sex & Perestroika, de Constantin Cheianu

Editura Cartier >> imocanu at cartier.md
Wed Oct 7 09:07:32 CEST 2009

*"Ce chestie super faina asta, sa vii in piata ca un ins oarecare si sa
pleci de acolo erou-erou!"*

[image: afis_cheianu1web.jpg]<http://www.cartier.md/carti/sex-&-perestroika/829.html>
*Editura Cartier <http://www.cartier.md/> va invita la lansarea cartii lui *

*Constantin Cheianu, Sex & Perestoika, Colectia
Rotonda<http://www.cartier.md/colectii/8/>,
*

*Joi, 8 octombrie 2009, incepind cu ora 17.00, *

*la Libraria Mihai Eminescu, Bd. Regina Elisabeta, nr. 16, Bucuresti. *

*Invitati: *

*Mihaela Michailov - critic de arta performativa, teoretician; *

*Dan Dungaciu - sociolog; *

*Vasile Ernu - scriitor; *

*Mitos Micleusanu - artist & scriitor.*

"Dupa ce visasem sa ne primeasca neconditionat in imbratisarea lor, sa ne
ofere intelegere si alinare, am dat peste Prut de o fiinta mai hartuita si
mai nemingaiata decat noi. Care astepta de la Europa exact ce cautam noi la
ea, adica intelegere, sustinere si alinare. De unde era sa ni le dea noua,
daca ei ii lipseau atat de mult?! Si asa alergam unii dupa altii cu limba
scoasa, noi dupa iubirea Romaniei, Romania dupa farmecele Europei" (*Sex &
Perestroika <http://www.cartier.md/carti/sex-&-perestroika/829.html>*)

*"De ce a esuat Moldova in apropierea ei fata de Romania, **<<**tara-sora**>>*
*? Cum s-a ajuns, in tara cea mai cuminte si mai saraca din Europa, la
incendierea Parlamentului si a Presedintiei? De ce Republica Moldova este
singura tara est-europeana si republica ex-sovietica guvernata timp de opt
ani de un partid cu titulatura de **<<**comunist**>>**? Am incercat sa raspund
la aceste dar si multe alte intrebari ca scriitor si jurnalist, nicidecum ca
istoric ori politolog, de aici inevitabila marja de subiectivitate. Lucrul
pe care l-am urmarit cu obstinatie a fost sa  privesc la anul 1989, unul din
**<<**personajele**>>** principale ale acestei carti, dind la o parte
interpretarile si aprecierile incetatenite, care s-au transformat, in timp,
in adevarate blocaje mentale. Am ales sa vorbesc dintr-o perspectiva
personalizata pentru ca este modul de a ma autostimula cel mai eficace si
pentru ca am avut scopul egoist de a-mi intelege mai bine propria evolutie."
* Constantin Cheianu<http://www.cartier.md/autori/constantin-cheianu/110.html>

Constantin Cheianu, *Sex & Perestroika*, Colectia Rotonda, 2009, 192 p.,
Pret: 24 RON. <http://www.cartier.md/carti/sex-&-perestroika/829.html>

[image: coperta Constantin Cheianu, Sex &
Perestroika.jpg]<http://www.cartier.md/carti/sex-&-perestroika/829.html>
*Constantin CHEIANU<http://www.cartier.md/autori/constantin-cheianu/110.html>
*, s-a nascut în 1959. A studiat filologia la Universitatea de Stat din
Chisinau. Dintre piesele sale reprezentate, mentionam: *Noi* (regia: Mihai
Fusu, Teatrul "Luceafarul", 1995), *Plasatoarele* (regia: Sandu Cozub,
Teatrul "Eugene Ionesco", 1998), *Achitarea lui Salieri* (regia: Mihai
Lungeanu, Radio Romania Cultural, 1998), *Luministul* (regia: Mihai Tarna,
Teatrul "Vasile Alecsandri" din Balti, 1999 si Radio Romania Cultural,
2000). A dramatizat romanele *Un veac de singuratate* dupa Marquez si *Anna
Karenina* dupa Tolstoi pentru spectacolele realizate de Alexandru Vasilache
la Teatrul National "Mihai Eminescu" din Chisinau si la Teatrul "Mihai
Eminescu" din Botosani. A obtinut Premiul pentru Dramaturgie al Uniunii
Scriitorilor din Moldova (1998) pentru volumul *Luministul*, Premiul pentru
Proza al Uniunii Scriitorilor din Moldova (1999) pentru volumul *Totul
despre mine! <http://www.cartier.md/carti/totul-despre-mine%21/127.html>*,
precum si Marele Premiu la Festivalul de Dramaturgie Nationala organizat  de
Teatrul "Satiricus" (2008) pentru piesa *Luna la Monkberry*. Piesa *Volodea,
Volodea...* a avut premiera absoluta pe 17 ianuarie 2009, sub titlul *Made
in Est*, la Teatrul National "Vasile Alecsandri" din Iasi (regia Claudiu
Goga), iar la sfarsitul aceleiasi luni, a fost montata cu titlul *Made in
Moldova* la Teatrul "Satiricus" din Chisinau (regia Sandu Grecu). *In
container <http://www.cartier.md/carti/in-container/615.html>* a fost
publicata de Editura Cartier in 2007 si a fost montata in regia autorului la
Teatrul "Alexei Mateevici" din Chisinau. A fost prezentata, de asemenea, ca
spectacol-lectura, in cadrul Festivalului "Szene: Moldau" organizat la
Dresda in primavara lui 2008.  Este inclusa in antologia *Dramaturgi
basarabeni de azi*, editata in 2008 de Fundatia Culturala "Camil Petrescu",
cu sprijinul AFCN si UNITER.

In *Colectia Rotonda* au mai aparut <http://www.cartier.md/colectii/8/>: Radu
Vancu, *Monstrul fericit*,
2009<http://www.cartier.md/carti/monstrul-fericit/799.html>;
Claudiu Komartin, *Un anotimp in Berceni*,
2009<http://www.cartier.md/carti/un-anotimp-in-berceni/798.html>;
Dan Coman, *Dictionarul Mara*,
2009<http://www.cartier.md/carti/dictionarul-mara/797.html>;
Andrei Turcanu, *Estuar*, 2008 <http://www.cartier.md/carti/estuar/715.html>;
Aurelia Borzin, *Pansamente*,
2007<http://www.cartier.md/carti/pansamente/606.html>;
Dumitru Crudu, *Oameni ai nimanui*,
2007<http://www.cartier.md/carti/oameni-ai-nimanui/575.html>;
Dorin Spineanu, *Zile salbatice*,
2007<http://www.cartier.md/carti/zile-salbatice/568.html>;
Alexandru Musina, *Scrisorile unui fazan*,
2006<http://www.cartier.md/carti/scrisorile-unui-fazan/549.html>;
*Vladimir Besleaga, Tipatul lastunului*,
2006<http://www.cartier.md/carti/tipatul-lastunului/519.html>;
Oleg Serebrean, *Geopoliica spatiului pontic*,
2006<http://www.cartier.md/carti/geopolitica-spatiului-pontic/518.html>;
Iulian Fruntasu, *St. BB (St. Bosnia Blues)*,
2006<http://www.cartier.md/carti/st-bb-%28st--bosnia-blues%29/517.html>;
Vladimir Bulat, *Ochiul de veghe*,
2005<http://www.cartier.md/carti/ochiul-de-veghe/461.html>
.

*Descarca oferta cartilor
disponibile<http://www.cartier.md/upload/File/Stoc_RO_oct.pdf>
*

*Comanda aici cartile Editurii Cartier <codexcartier at gmail.com>***

Blogroll Cartier: Gheorghe Erizanu <http://erizanu.cartier.md/> Dorin
Onfrei<http://onofrei.cartier.md/> Em.
Galaicu-Paun <http://galaicu-paun.cartier.md/> Igor
Mocanu<http://mocanu.cartier.md/> Vitalie
Coroban <http://coroban.cartier.md/>

*V-am introdus in baza noastra de date pentru că am considerat că sunteţi
interesat(ă) de noutăţile Editurii CARTIER, iar dacă adresa dumneavoastră de
e-mail a ajuns din greşeală la noi, ne cerem scuze si va rugam sa ne
trimiteti un reply cu mentiunea DEZABONARE. Va multumim.***

--
 Igor Mocanu

Cartier Publishing House - PR Manager
(+40) 0722 85 34 05