[Oberlist] Dezbatare Md-Film /Legea cinema /culturaMd (continuare). De la M. Wiersing Sudau

Dumitru Marian dymaryus at gmail.com
Mon Mar 14 09:04:58 CET 2011

Draga, Tudor,

brief. Nu stiu daca ai urmaritr tot firul discutiei, dar recapitulez
imediat...

Anul trecut, un grup de cineasti a scris un proiect al noii legi a
cinematografiei. Legea contine niste principii cheie, fara de care nu are
cum sa se dezvolte cinematografia (si nu ma refer doar la finantare).
Intitiativa Ministerului de a (re)scrie legea a venit urmare a scandalului
cu subtitrarile, care a coincis cu o solicitare a unui grup de cineasti de a
modifica (crea de fapt) sistemul.  Aceasta lege a fost depusa pe 31 martie
2010 la Ministerul Culturii si de atunci nu s-a intimplat nimic. Dl Ghenadie
Ciobanu, de la Comisia Cultura ne-a contactat acum vreo 3 saptamini ca sa
demaram un proces de lobby direct in parlament, atata timp cit Ministerul
Culturii se ocupa cu timpeniile lui Siman. Mai mult, anul trecut Ministerul
Culturii, pretinzind ca isi schimba macazul, a organizat un concurs de
proiecte (eu am fost in comisia de selectie), ca sa finanteze dupa asta, ca
si inainte, proiecte pe care le decide Siman. Sugestiile comisiei nici nu
s-au luat in calcul.
In concluzie, situatia e nashpa, iar Ministerul Culturii (se pare) e
incapabil. Daca tu reusesti sa organizezi o intilnire cu Dl Filat, noi (
Sergiu Prodan, Igor Cobileansky, Virgiliu Margineanueu, eu, s.a.) facem un
"referat" si ii prezentam situatia in detalii cu propuneri de solutionare.
O sa sun la Ministerul Culturii sa vad daca are rost aceasta intilnire
inainte de semnarea acordului in cauza si poate ne intilnim si cu
Ministerul, dar intilnirea cu Vlad Filat oricum si-ar avea rostul, inainte
sau dupa...

PS. Poti , te rog, sa rezolvi cumva ca proiectul noii Legi a cinematografiei
sa fie publicat pe unimedia si sa pornim de acolo o discutie publica, pe
marginea unui document concret, accesibil pentru toata lumea.

Mersi,
Dumitru

În data de 13 martie 2011, 09:15, Tudor Darie <tudor.darie at gmail.com> a
scris: