[Oberlist] FOR YOUR CONSIDERATION: Promovarea propunerii romanesti la Oscar

ICR New York icrny la icr.ro
Vin Ian 5 16:23:47 CET 2007

Romanian Cultural Institute New York   5 ianuarie 2007

      Prima actiune a ICR New York are loc, in 2007, la Los Angeles

      "FOR YOUR CONSIDERATION"
      Promovarea propunerii romanesti la Oscar
      Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii de Catalin Mitulescu

      La initiativa Institutului Cultural Roman din New York si in stransa colaborare cu Strada Film Bucuresti si LeeLee Films Los Angeles, va avea loc la Los Angeles o proiectie speciala a filmului "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii", film propus de Romania la categoria "Cel mai bun film strain" a Oscarurilor din acest an.

      Sub titulatura "For your consideration" (un "va supunem atentiei" adresat membrilor Academiei Americane de Film care voteaza) decembrie-ianuarie este in SUA perioada unei promovari frenetice a filmelor in vederea nominalizarilor pentru Oscar. Filmele straine (in acest an 61 de filme au fost fost inscrise in competitia pentru cel mai bun film intr-o limba straina) intra si ele, mult mai modest, in aceasta efervescenta, incercind a se face cunoscute celor peste 120 de membri ai academiei care voteaza, in doua etape, in vederea selectarii celor cinci filme nominalizate.

      "Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii" va beneficia, cu sprijinul ICR New York, de o proiectie speciala la Los Angeles in ziua de 8 ianuarie (precedata de "obligatoriul" anunt "For your consideration" din "Variety" - revista industriei americane de film), incercind sa ofere celor care voteaza o posibilitate suplimentara de a vedea filmul, dar si jurnalistilor posibilitatea de a-l vedea si comenta. Promovarea filmului a fost sprijinita financiar si de Centrul National al Cinematografiei. (Mai multe detalii despre proiectii)

      Filmul va fi prezentat si la Festivalul International de Film de la Palm Springs - ultima escala festivaliera inainte de nominalizari si ultima posibilitate de promovare a acestuia.

      Incercind sa puna cit mai multe sanse de partea Romaniei pentru nominalizarile la sectiunea de film strain, ICR a profitat si de aura inca nestinsa a filmului "Moartea Domnului Lazarescu" prezent in aproape toate topurile de sfirsit de an din presa americana, de la New York Times (in favoritele criticilor A.O. Scott sau Stephen Holden) la Entertainment Weekly si Village Voice. Jim Hoberman, reputatul critic de film al Village Voice (New York) si indieWIRE claseaza filmul lui Cristi Puiu pe primul loc. Trecind in revista clasamentele de sfirsit de an, revista Variety remarca: "Asta nu e o veste prea buna pentru studiouri, dar cineastii romani sint cu siguranta foarte bucurosi".

      Institutul Cultural Roman din New York
      200 East 38th Street, New York, NY 10016 38th Street, New York, NY 10016
      Tel: 212-687-0180 - Fax: 212-687-0181
      icrny la icrny.org; www.icrny.org