[Oberlist] @ CNDB - Ion Dumitrescu & David le Breton - un spectacol - o lansare de carte - o dezbatere

Editura Cartier >> casacartii at cartier.md
Thu Nov 26 23:27:00 CET 2009

    [image: logo.png] <http://www.cartier.md/>

[image: bara_newsletter.jpg] <http://www.cartier.md/contacte/>

[image: afis_dans_breton_final3.jpg]<http://www.cndb.ro/spectacol-lansare-de-carte-dezbatere-duminic-29-noiembrie-de-la-ora-19-00.html>
*Editura Cartier<http://www.cartier.md/carti/antropologia-corpului-si-modernitatea/840.html>&
Centrul
National al Dansului <http://www.cndb.ro/spectacole-din-2009-11-29.html> -
Bucuresti (CNDB) va invita la un triplu eveniment: un spectacol - o lansare
de carte - o dezbatere*

Duminica, 29 noiembrie 2009, incepind cu ora 19.00, va asteptam la un
spectacol - lansare de carte & dezbatere, prilejuite de spectacolul lui Ion
Dumitrescu "Ceea ce am convenit noi a fi
hazard"<http://www.cndb.ro/spectacole-din-2009-11-29.html>.
Spectacolul va fi urmat de lansarea cartii lui David le Breton,
"Antropologia corpului si
modernitatea"<http://www.cndb.ro/alte-proiecte-evenimente-din-2009-11-29.html>.

Alaturi de Ion Dumitrescu & David le Breton ii vom avea invitati pe Mihaela
Michailov - critic & teoretician de arta performativa; Bogdan Ghiu - critic
de arta & teoretician si Manuel Pelmus - coregraf & teoretician. Dezbaterea
va fi insotita si de un text al lui David le Breton despre coregrafia
contemporana, creat special pentru acest eveniment de la CNDB.

*Spectacolul "Ceea ce am convenit noi a fi hazard" (The way things
might go)<http://www.cndb.ro/spectacole-din-2009-11-29.html>
* a fost co-produs de CNDB si Centre national de la danse - Paris (Pantin).
A avut premiera la CNDB in noiembrie 2007, ulterior fiind prezentat la
Tanzquartier-Wien, Springdance Festival in cadrul programului Dialogue, la
Sofia in cadrul festivalului Sofia Underground si la Teatrul Maghiar din
Cluj in cadrul stagiunii CNDB.

Mizele piesei "Ceea ce am convenit noi a fi hazard":

Un exercitiu de a fi autor intr-un spatiu de reprezentare. Experienta
nemediata versus experienta mediata. O chestionare a conditiei de pasivitate
a spectatorului ce este analoga cu pozitia subiectilor in sistemul
social-politic actual. Identitate permanent in constructie. Corpul
dansatorului inceteaza sa fie un *mediu *si devine o suprafata, o platforma
pentru spectatori.

*Antropologia corpului si
modernitatea<http://www.cartier.md/autori/david-le-breton/330.html>
.* Perspectiva medicului occidental si cea a vraciului comunitar nu sunt
doua pozitii antagoniste, ci doua discursuri care se adreseaza unor
realitati corporale diferite. Incepind prin a fi considerat o masinarie
independenta de om (Vesalius), de la rezidual la supranumerar, trecind prin
fragmentari, transplanturi de organe, grefe pe fata, procreare fara
sexualitate, uter ocazional, fetisizare a ADN-ului, om ca informatie pura si
cyborgizare, David le Breton intreprinde ultima antropologie a corpului
occidental in oglinda cu cel al societatilor holiste, comunitare. Sa-i
spunem, oare, corpului adio?

David le Breton, *Antropologia coprului si modernitatea*, Traducere din
franceza de Liliana Rusu, Colectia Cartier
Istoric<http://www.cartier.md/colectii/1/>,
2009, 428 p., Pret: 44 RON.

*V-am introdus in baza noastra de date pentru că am considerat că sunteţi
interesat(ă) de noutăţile Editurii CARTIER, iar dacă adresa dumneavoastră de
e-mail a ajuns din greşeală la noi, ne cerem scuze si va rugam sa ne
trimiteti un reply cu mentiunea DEZABONARE. **Va multumim.*

**

--
Igor Mocanu

Cartier Publishing House - PR Manager